anbicollectief.nl

Veel gestelde vragen

Wat doet ANBI-collectief precies en wat kunt u voor ons betekenen?
ANBI-collectief biedt een webpagina waarop uw ANBI stichting of vereniging gemakkelijk gegevens online kan publiceren die door de Belastingdienst zijn geëist. Voor een website kunt u terecht bij 2ndWEB.nl


Is ANBI-collectief een door de Belastingdienst erkende site?
Een door de Belastingdienst erkende site bestaat niet. De Belastingdienst eist alleen de publicatie op het internet ongeacht op welke of wat voor een website. U kunt dus bij ons terecht. Klik hier voor meer informatie


Dienen wij zelf de gegevens op de site te zetten?
Ja. Met de aanwijzingen is dat eenvoudig voltooid en naar de eisen van de Belastingdienst

Wat heb ik nodig om aan de belastingvoorwaarden te kunnen voldoen?
Op de pagina regelgeving staan de voorwaarden die stap voor stap terugkomen in het aanmeldingsproces.

Kijkt ANBI-collectief of alles volgens de voorwaarden is ingevuld op de website?
Helaas niet, daar moet u zelf voor zorgdragen. Maar het wordt u makkelijker gemaakt om aan de voorwaarden te voldoen. Elk door de Belastingdienst vereist onderdeel wordt namelijk aangegeven.


Hoe snel is het internetadres beschikbaar?
Direct na aanmelding.
Hoe ziet de webpagina met gegevens er uit?
Klik hiervoor op de webpagina van een klant of zoek andere webpagina's via de zoekfunctie.

Hoe moet ik betalen?
U zult halverwege januari 2015 worden gevraagd voor een definitieve verblijf bij ANBI-collectief. Bij bevestiging ontvangt u een factuur.

Voor hoe lang is de publicatie op ANBI-collectief?
Minimaal 1 jaar. Het kan telkens met een jaar worden verlengd of worden opgezegd met een opzegtermijn van 2 maanden.

Kan ik op elk moment mijn gegevens wijzigen
Ja, met de inloggegevens heeft u volledig het beheer over uw gegevens.